elsaielts logo

نکات کلیدی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس همواره برای متقاضیان با استرس همراه بوده است و از مهم ترین دلایل این استرس، می توان به  نمره ی مطلوبی که متقاضیان برای دریافت آن تلاش دارند، اشاره کرد.

در این مطلب به چند راه حل  موثر جهت  بهبود عملکرد در آزمون آیلتس و افزایش اعتماد به نفس در آزمون،  پرداخته می شود.

عدم استفاده از جواب ها و کلمات حفظ شده

یکی از روش های مرسوم تمرین قبل از امتحان برای بخش های  نوشتاری و بخش مکالمه آزمون، پاسخ به سوالات مطرح شده در آزمون های سال های قبل می باشد. از همین روی بسیاری از متقاضیان سعی در به خاطر سپردن جواب هایی که از قبل تمرین کرده اند دارند. این مورد در آزمون باعث به وجود آمدن مشکلاتی در تمرکز، سرعت و دقت در پاسخ گویی می گردد که باعث ضعف در عملکرد می گردد. همینطور ممتحن می تواند در صحبت ها و جواب های نوشتاری شما ردپای جملات حفظ شده را دنبال کند. که در نهایت باعث کسر نمره آن بخش می گردد.

استفاده متنوع از ساختار های دستوری و گرامری

استفاده از ساختار های متنوع یکی از موارد مهم ارزیابی متقاضیان در بخش های نوشتاری و مکالمه می باشد. به همین علت استفاده از دایره ی گسترده ای از گرامر ها باعث بالا رفتن نمره شما در این دو قسمت می شود.

تمرین هدفمند

استفاده از نمونه سوالات و کتب دارای تست های مشابه تست های آزمون باعث آشنایی هدفمند با مطالب آزمون می گردد و این آشنایی در بهبود عملکرد شما و دریافت نمره بالاتر بسیار موثر می باشد.

درخواست تکرار سوال در بخش مکالمه

این مورد همواره از مجهولات مهم متقاضیان در بخش مکالمه آزمون بوده است.

در صورتی که متوجه سوالی که در بخش مکالمه از شما پرسیده می شود، نشدید می توانید از ممتحن درخواست کنید که سوال را برای شما تکرار کند. این مورد در نمره پایانی شما تاثیر نخواهد گذاشت.

تمرین های شنیداری 

در بخش های اول و سوم بخش شنیداری آزمون، مکالمه ای با چند گوینده برای شما پخش می شود. از همین روی تمرینات هدفمند بروی مکالمات با موضوعات مختلف باعث بهبود درک مطلب شما در آزمون می گردد. سایت British council (لینک) دارای فایل های شنیداری بسیار مفید در تمرین این مطالب می باشد. در بخش دوم و چهارم این ارزیابی، یک گوینده درباره موضوعات مختلف صحبت می کند.

برای درک مطلب بالاتر می توانید از پادکست های (لینک) BBC 6 Minutes و TED talks  (لینک) استفاده کنید.

ELSA IELTS © 2022 All rights reserved
مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
سلام! اکنون در واتس اپ مشاوره آنلاین داشته باشید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم