elsaielts logo

نحوه آشنایی با شرایط آزمون

یکی از مهم ترین فعالیت های برای آمادگی بهتر در آزمون، خود را در شرایط آزمون قرار دادن می باشد. برای این کار می توان در آزمون های آزمایشی ((Mock Exam شرکت کرد و یا از منابعی که سوالات مشابه آزمون را ارائه می دهند استفاده شود. برای مثال می توان به  کتب Cambridge IELTS (از نسخه 1 تا 16) و کتاب IELTS trainer (نسخه 1 و 2) اشاره کرد.  از مهم ترین دلایل برای استفاده از این منابع و یا شرکت در آزمون های آزمایشی می توان به  محک زدن دقت در پاسخ گویی به سوالات، مدیریت زمان، و شناخت فضا و شرایط آزمون اشاره کرد. از مهم ترین مواردی که می بایست مد نظر قرار گیرد، استفاده از برگه های جواب آزمون آیلتس ( کرد.

 

 

 

 

چرا می بایست از برگه های جواب آزمون آیلتس (IELTS Answer Sheet) استفاده کرد؟

بسیاری از متقاضیان برگه های جواب آزمون را برای اولین بار در روز امتحان می بینند و با کاربرد آن و نکاتی که می بایست به آنها در انتقال پاسخ ها به آین برگه دقت شود اطلاع ندارند. همین باعث می شود در مدیریت زمان به خصوص در بخش خواندن (reading) و دقت در پاسخ گویی با مشکل روبرو شده و در عین آمادگی بالا برای آزمون، عملکرد ضعیفی ارائه دهند.

برای شرکت در آزمون ها و تمرینات از این قبیل، چه زمانی مناسب است؟

متقاضیانی که سطح زبانی آنها میانی (intermediate – B1) می باشد و یا حداقل در یک دوره کامل چهار مهارت آیلتس شرکت کرده اند، می توانند از این موارد استفاده کنند.

انجام این تمرین ها به صورت خود خوان موثر می باشد؟

این پر تکرار ترین سوال متقاضیان می باشد. به طور کل تمرین در بستر یک فضای آموزشی  بسیار موثر واقع می شود. اما برای متقاضیانی که اطلاعات آنها از آزمون محدود می باشد و یا در سطح زبانی (A2 یا Pre- intermediate)  می باشند تمرین بدون حضور یک استاد و یا یک متخصص  توصیه نمی شود.

ELSA IELTS © 2022 All rights reserved
مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین
سلام! اکنون در واتس اپ مشاوره آنلاین داشته باشید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم